Monday, 27 February 2017

Apa Nak Buat Kalau Anak Terkena Chicken Pox? Ini Cara Mudah Dan Terbukti BERKESAN!!

loading...


Screen-Shot-2017-02-23-at-6-45-02-PM.png
Oleh Feyra Nasrom Sumber abangterlajaklaris, Ekin Aris

Cara mudah yang hanya guna beberapa cara sahaja. Yang penting, boleh buat sendiri je dekat rumah tau!. Kalau ada anak korang terkena chicken pox, boleh amalkan petua mudah ni . Cara-caranya mudah sahaja, jom tengok kat bawah :

1)Pertama, bagi anak korang minum air kelapa untuk keluarkan semua saki baki dalam badan.

2) Beli daun semambu yang ada jual di kedai india. Tumbuk bersama kunyit. Kemudian tampal pada bahagian yang terkena chicken pox okay. Biar selama 30 minit sebelum bersihkan dengan air.
Screen-Shot-2017-02-23-at-6-44-56-PM.png
3) Selepas mandi, korang sapu calamine lotion tau. Boleh dapatkan losyen tu dekat farmasi ya.

4) sebelum anak tidur, pastikan korang letak satu genggam daun semambu dalam apa-apa kain yang akan dijadikan sebagai lapik tidur anak.

5) Pastikan jaga pemakanan anak-anak.

6) Badan kena sentiasa bersih dan mandi tak perlu guna sabun okay!

*Layan THR Gegar menerusi dengargegar.thr.fm


EmoticonEmoticon